Pri pouku naravoslovja v 7. razredu smo z učenci izvajali različne eksperimente in se tako naučili ločevanja snovi iz zmesi.

Pripomočke za izvajanje eksperimentov, različne snovi in zmesi so opazili tudi učenci, ki obiskujejo OPB 4 in 10 ter vse skupaj z zanimanjem opazovali. Ker so se želeli preizkusiti v eksperimentiranju sem jim na mizah in katedru pripravila pravi mali kemijski laboratorij. Preizkusili so se v ločevanju železovih in bakrovih opilkov iz moke in pri tem ugotovili, da z magnetom lahko iz zmesi ločimo le železove opilke, saj ima železo magnetne lastnosti, baker pa ne. Zanimalo jih je tudi katere barve so skrite v različnih barvah flomastrov, zato smo izdelali mavrični kromatogram in ugotovili, da je črna barva v flomastru zmes različnih barv. Več naj povedo fotografije.

Eden izmed učencev me je vprašal, če bi lahko izdelali vulkan in ob tem sem se takoj spomnila na čas, ko sem obiskovala osnovno šolo. Za vedno mi bo v spominu ostala mavrična pena – vulkan, ki nam ga je “pričarala” učiteljica za kemijo. Odločila sem se, da učence presenetim. Navdušenje je bilo nepopisno, zato smo eksperiment izvedli dvakrat. Ker želim navdušenje učencev deliti tudi z vami prilagam posnetek. Misli, ki so jih ob tem zapisali Naj, Juš, Žan, Timotej, Aljaž in Anže pa so naslednje: “Najbolj mi je bilo všeč, ko je pena bruhnila ven.”, “Meni je bilo najbolj všeč, ko je vulkan bruhnil in je izgledal kot gora, potem pa je začel puščat paro.”, “Najbolj mi je bilo všeč, ko so neke snovi izgledale kot črv.”, “Kemikalije so najboljše!”, “Meni se je zdela najboljša rumena pena.”, …

Ker vedno rada združim prijetno s koristnim sem učencem povedala skrivnosten recept, s katerim lahko doma izdelamo okolju prijazen vulkan, se ob tem zabavamo in obenem očistimo tudi odtoke. Skrivnosten recept vsebuje le dve med seboj zmešani sestavini, ki sta soda bikarbona in alkoholni kis oziroma kis za vlaganje.

Tudi v bodoče bomo z učenci v OPB eksperimentirali in se ob tem zabavali ter marsikaj naučili.

učiteljica Neža Sedej