Naši možgani ves čas nekaj delajo. Razmišljajo o tem kar se je že zgodilo, načrtujejo prihodnost, sanjarijo, računajo, logično sklepajo, čutijo, poskušajo razumeti čustva in še mnogo drugega. Vse te misli, slike in čustva se v naših možganih pojavljajo kot oblaki. Včasih se pojavijo in izginejo. Včasih potujejo. Včasih se združijo v en velik oblak misli, ki nas obremenjuje.

Opazujmo danes naše misli. Za to aktivnosti si lahko vzameš le nekaj minutk, lahko pa jo izvajaš, kolikor dolgo želiš.

Predstavljaj si, da so tvoje misli oblaki na nebu. Zapri oči in jih opazuj.

Kakšne misli nosijo oblaki?

Kakšna čustva vozijo s seboj ob različnih mislih?

Opazuj, kako potujejo.

Ne ustavljaj jih, ne poskušaj jih izbrisati.

Vse, kar misliš in čutiš je okej.

Tudi neprijetne misli in čustva so koristna.

Ko opazujemo svoje misli, kmalu opazimo, da so z njimi povezana tudi čustva. Ko pomislim na vesel dogodek, čutim veselje, ko pomislim na nekaj žalostnega, čutim žalost. Pogosto, ko začutimo čustvo, ki je neprijetno, poskušamo od njega zbežati. Nočemo razmišljati o stvareh, ki nam povzročajo neprijetna čustva, poskušamo se jim izogniti.

Današnja aktivnost spodbuja k temu, da naše misli in čustva opazujemo brez, da bi jih obsojali ali jih skušali spremeniti. Raziskave kažejo na to, da na takšen način v resnici zmanjšamo doživljanje negativnih čustev, spodbudimo razumevanje čustev, večamo sposobnost soočanja s stresom, zadovoljstvo z življenjem in ohranjamo dobro duševno zdravje.

Zato si zapomni naslednja vodila:

  • KARKOLI ČUTIM, JE OKEJ.
  • ČE ČUTIM NEPRIJETNO ČUSTVO, NI NIČ NAROBE. TO ČUSTVO MI NEKAJ SPOROČA.
  • ČE ČUTIM NEKAJ NEPRIJETNEGA, TO NE POMENI, DA JE RES NEKAJ NAROBE.
  • ČUSTVA ME SAMO OPOZARJAJO.
  • ČUSTVA OPAZUJEM, NE OBSOJAM.

Jutri, na dan duševnega zdravja, ne pozabimo povprašati svojih bližnjih, kako so. Z njimi lahko delimo ideje za aktivnosti, ki spodbujajo boljše duševno zdravje in smo jih spoznali tekom tega tedna. Spodbujajmo pogovor o duševnem zdravju in bolezni in poskrbimo, da ne bo zdravo le naše telo, ampak tudi um.

Zarja Golouh

 

Vir:

Ford, B. Q., Lam, P., John, O. P., & Mauss, I. B. (2018). The psychological health benefits of accepting negative emotions and thoughts: Laboratory, diary, and longitudinal evidence. Journal of Personality and Social Psychology, 115(6), 1075–1092. https://doi-org.nukweb.nuk.uni-lj.si/10.1037/pspp0000157.supp (Supplemental)